תחזוקת מעליות

מה אומר החוק לגבי תחזוקת מעליות?

צו הפיקוח על מצרכים ושירותים מתייחס גם לנושא של התקנת מעליות ומתן שירותי תחזוקה שוטפים. ראשית, שירותי תחזוקת מעליות ניתנים בישראל על ידי חברות המחזיקות ברישיון. משרד התעשייה והמסחר אחראי על הנושא של תחזוקת מעליות והוא גם מגדיר מהו שירות למעליות. השירות יכול להיות מתן שירותי החזקה, טיפול מונע וביצוע עבודות או תיקונים הדרושים להחזקת המעלית במצב תקין. השירות מבטיח את שלומם של המשתמשים במעלית אך הוא אינו כולל חילוץ.

המושג "תעודת מעליתן" בהקשר של תחזוקת מעליות מגדיר מהי התעודה הניתנת על ידי מנהל האגף להכשרה והשתלמות מקצועית במשרד העבודה והרווחה. תעודה זו מעידה על כך שבעליה מוסמך מבחינה מקצועית לבצע שירות למעליות.

north_piano_3990

מה האחריות של מתקיני מעלית?

לא תמיד שירותי תחזוקת מעליות ניתנים על ידי אותו אדם שביצע את ההתקנה. מבחינת החוק, מתקין מעליות בבית מגורים הוא זה שנושא באחריות לפעולתה התקינה של המעלית למשך שנה. אחריותו מכסה תיקונים וחלפים והיא ניתנת ללא תשלום מצד דיירי הבית. הבעיה מתעוררת בתום השנה הזו וכאשר יש צורך לפנות אל חברה העוסקת בתחום של תחזוקת מעליות.

מתקין מעליות נותן שירותי תחזוקה שוטפים במחצית הראשונה של שנת האחריות ועליו לספק חשבון הכולל פרטים רבים. הפרטים שאמורים להופיע בחשבון על פי החוק הם שם מקבל השירות ומענו, תיאור השירות, פירוט השכר על השירות וגם פירוט החלפים, מועד מתן השירות ותאריך החשבון.

לסיכום, החוק מתייחס בחומרה רבה לנושא של התקנה ושירותי מעליות. מנסחי החוק מכירים בחשיבות של התחזוקה והתיקונים והם מפרטים כיצד יש לשמור על תקינות המעלית. רק בצורה כזו ניתן להשתמש במעלית ללא חשש וללא נזקים בלתי צפויים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s