כמה עולה ממיר קטליטי?

מה זה ממיר קטליטי

ממיר קטליטי הוא התקן, שממוקם באגזוז הרכב, המנטרל מזהמים שנפלטים על-ידי המכוניות והופכם לחומרים לא רעילים. הממיר מונע את תפוצת כלל הגזים הרעילים שנפלטים לאוויר בזמן פעילות המנוע: פחמן חד-חמצני, פחמימנים ותחמוצות חנקן. בעזרת ריאקציה כימית המתרחשת בממיר, מנוטרלים רעלים אלה לאדי מים ולפחמן דו-חמצני. מקור שמו של הממיר הקטליטי הוא לועזי, catalytic converter, ממיר גזים. ממיר הקטליטי מפחית עד פי 10 את רמת הזיהום לעומת רכב אחר שאין בו ממיר זה. החל משנת 1994 נכנסה תקנה המחייבת כל רכב להימצא בו ממיר קטליטי תקין.

סוגי ממירים

קיימים סוגים רבים של ממירים קטליטים. הם יכולים לבוא בגדלים שונים ובצורות שונות. חלקם עגולים וגדולים וחלקם שטוחים וקטנים. בנוסף, יש כאלה הטומנים בחובם חיישן, כשהוא יכול לבוא במרכז הממיר או בקצהו האחורי. לכל ממיר יש תקן מסוים, שנקרא "יורו", משום שהוא תקן אירופי. הממיר יכול לבוא עם תקן יורו 4 או 5, כשהאחרון הוא המתקדם יותר. לרכבים מסוימים מספיק התקן בינוני (יורו 4) בכדי להגיע לרמת זיהום סבירה ותקינה. רכבים בעלי שני חיישני חמצן  ומעלה מחויבים בממיר קטליטי עם תקן 5. הרכב יזהה ממיר אחר ותדלק נורת "בדוק מנוע". מדובר בטרור למוסך ולכן כדאי להימנע. באופן כללי, ככל שמודל הרכב חדיש יותר, ככה צריך לשים ממיר בתקן גבוה יותר.

סכנה זיופים

בשוק הישראלי סוגים רבים של ממירים קטליטים. כמו בשאר חלקי החילוף, קיימת תופעה של ממירים ללא שם יצרן. לרוב מדובר בממירים סינים ויש להיזהר מהם, משום שלעיתים קרובות הם נוטים להתקלקל וגורמים לבעל הרכב כאב ראש וכאב כיס. מוסך טוב יעבוד עם ממיר קטליטי אמריקאי, הידוע בעולם כממיר חלופי האיכותי ביותר.

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s