התאוששות מאסון

המשמעות של התאוששות מאסון

אסון המשבית לזמן מסוים את התשתית הטכנולוגית החיונית לפעילות של הארגון עלול להסב לה נזקים בלתי הפיכים. בטווח הקצר, הנזק הוא למוניטין של הארגון ולמערכת היחסים שלו מול הלקוחות. כאשר האסון משבית את התשתית הטכנולוגית, זה למעשה אומר שהארגון לא מסוגל לתת שירות ללקוחות וגם לא למכור להם מוצרים. אז כפועל יוצא מכך, המשמעות של אסון המשבית גם לזמן קצר את התשתית הטכנולוגית החיונית לפעילות של הארגון היא הפסד כלכלי.

בטווח הבינוני והארוך, המשמעות של אסון המשבית לזמן מסוים את התשתית הטכנולוגית החיונית לפעילות של הארגון היא פגיעה בעובדים. כאן בודקים לא רק את ההשפעה של אסון כזה על מערכת היחסים עם הלקוחות, אלא גם את האופן שבו הוא משפיע על העובדים: בין היתר, זה נמדד בחוסר שביעות רצון של העובדים, בהיעדר מוטיבציה וכמובן בפגיעה בתפוקה.

מה עושים? תכנית התאוששות מאסון

החדשות הטובות הן שניתן לנסח מראש סוגים שונים של תכניות התאוששות מאסון. הסוד הוא לנסח את התכנית בהתאם למאפיינים של הארגון ולצרכים שלו, תוך התייחסות לקהל היעד וללקוחות שאותם הוא משרת. אז אם מצד אחד שומרים על כללי המפתח אך מצד שני מנסחים כל תכנית בנפרד, מקצרים את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מתגלה האסון ועד שמתאוששים ממנו.

ניסוח נכון של תכנית התאוששות מאסון יכול להתבצע בתוך הארגון או על ידי מיקור חוץ. בשיטה של מיקור חוץ, נציגי ארגונים משלמים סכום כסף מסוים ומקבלים בתמורה את השירות הזה. בשיטה של ניסוח התכנית על ידי המחלקות של הארגון עצמו, הדגש הוא על גיוס כוח אדם מתאים ולאחר מכן על הקצאת משאבים של זמן, כסף וכן הלאה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s