הלוואה לעסק

איך קובעים את הגובה עבור הלוואה לעסק?

בבואכם ליטול כל סוג של הלוואה לבית העסק שלכם, אין כל צל של ספק כי הקריטריון החשוב ביותר אשר חשוב לשקול אותו בכובד ראש, הוא הסכום אשר אותו אתם מתכוונים ללוות. יש לא פעם התלבטות בנוגע לסכום. מצד אחד – כמובן שיש פיתוי עצום ללוות סכום גבוה מאד, אשר בסופו של דבר יאפשר לכם להקים עסק איכותי יותר, עם יותר אנשים, עם יותר ציוד, עם יותר סחורה, וכיו"ב. מן הצד השני, אתם לא רוצים להתחייב להלוואות גבוהות מידי, אשר אתם תצטרכו להחזיר אותן במשך עשור שלם. אז איך אפשר לקבוע בצורה נבונה את הסכום של הלוואה לעסק, כדי שתוכלו ליהנות מן היתרונות המלאים שלה?

 tax

לוקחים הכל בחשבון

ראשית, חשוב מאד לראות האם הגוף אשר מעניק לכם הלוואה לעסק, שם תקרת הלוואה מסוימת. לא פעם, יש הגבלות מסוימות לעסקים חדשים, או לעסקים עם מחזור עסקים מצומצם יחסית שמגיע לכמה מיליוני שקלים בודדים בשנה, ועל אחת כמה וכמה אם מדובר על סכומים נמוכים יותר.

מכל מקום, לאחר שבדקתם את המגבלות, גם אתם צריכים לשים לעצמכם קו אדום מסוים. כאשר אתם מחשבים את הגובה של הלוואה לעסק, קחו בחשבון את משך זמן הפריסה, את הריבית שהגוף המלווה מציע לכם, ועשו חישוב מה יהיה ההחזר שלכם בכל חודש, כדי לראות כי ההוצאות שלכם לא יהיו גבוהות מידי או ארוכות מידי. מומלץ בחום גם לראות האם יהיו דמי סליקה להלוואה שלכם במידה ותזכו לרווחים גבוהים מאד, ותרצו לסוגר את ההלוואה במהירות לצורך הענין.

מבררים הכל מראש

חשוב להבין כי מכל מקום, בחירת הסכום עבור הלוואה לעסק, איננה החלטה שרירותית כל שהיא שאם מקיימים במספר דקות. מומלץ להקדיש לכך את הזמן הראוי, לשבת עם יועצים עסקיים מנוסים ומקצועיים ביותר, ולהבין איזה סכום ייתן לכם את המענה המתאים מכל הבחינות. כך תוכלו מצד אחד להקים עסק חדש או לשפר אותו, אך גם לא להיות כבולים בהתחייבות קשה לגורמים המלווים למיניהם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה