נוהל גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון

תשלום מיסים על פי חוק הינו חלק מניהול תקין של הכנסותינו על פי החוק

אי תשלום מיסים על פי החוק הינו עברה חמורה ביותר, אשר עלולה להיות עבירה פלילית והנאשמים בה יענשו בחומרה. לאור האמור, על כל אחד לוודא כי הינו משלם את תשלומי המס בהם הוא חייב בצורה תקינה לרשות המיסים. אלו אשר לא ביצעו תשלומי מס כנדרש יכולים לבצע תיקון דיווח על ידי נוהל גילוי מרצון.

pianowhtside-1000x1000

אז מהו נוהל גילוי מרצון ומה כדאי לדעת עליו?

  • מהו נוהל גילוי מרצון: נוהל גילוי מרצון הינו נוהל שנוצר על ידי רשות המיסים המאפשר להגיש בקשות לשם שינוי דיווחים על הכנסות בשנים עברו, עד לתאריך 30.6.2016. נוהל זה מאפשר לבעלי הון אשר לא שילמו את כלל תשלומי המס שלהם לשלם אותם עכשיו ולהימנע מהעמדה לדין בגין העלמת מס בהמשך.
  • כיצד יש להגיש בקשה בנוהל: בכדי להגיש בקשה בנוהל גילוי מרצון יש להגיש את כלל המסמכים הנדרשים לסגן מנהל בכיר במחלקת חקירות ומודיעין של רשות המיסים, אשר יבחן את הבקשה ולאחר אישור ראשוני יעביר אותה להמשך טיפול.
  • נוהל מקוצר: נוהל מקוצר מאפשר לאדם להגיש את האישורים הנדרשים לביצוע נוהל גילוי מרצון במסגרת הגשת הדוחות השנתיים למס הכנסה, זאת בתנאי שסכום הדיווח אינו עולה על שני מיליון שקלים.
  • האישורים הנדרשים: לשם בחינת בקשה במסגרת נוהל גילוי מרצון החדש יש להציג אישורים המעידים על סכומי ומקורות ההכנסה בשנים עליהן אנו מדווחים, אישורים על תשלומי מס הכנסה שבוצעו בשנים אלו וכן כל אישור נוסף אשר יחזק את טענת המגיש וישפוך אור על הדברים.

במידה ובקשה אושרה במסגרת נוהל גילוי מרצון, ומגיש הבקשה שילם את חובותיו עד חמישה עשר ימים מיום הגשת הבקשה, לא ינקטו נגדו הליכים משפטיים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה