מהו המכון הרפואי?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף האחראי מטעם משרד הבריאות לבצע בדיקות רפואיות ולתת המלצות למשרד הרישוי באשר לכשירות הרפואית של הנבדקים. להליך זה נדרשים אזרחים שונים מסיבות שונות. ישנם אזרחים הנקראים לבדיקה על רקע עבירות תנועה או מעורבות בתאונות דרכים. אחרים מגיעים לבדיקה בהמלצת רופא, על רקע בעיות רפואיות מסוימות או מפאת גילם המבוגר. כמו כן, נהגים המבקשים להוציא רישיון על רכב ציבורי ומשא כבד נדרשים אף הם לעבור לפני כן בדיקות במכון הרפואי.

שלבי ההליך במכון הרפואי

כפי שצוין, גופים שונים מפנים את הנבדקים אל המכון הרפואי כאשר חלק מהנבדקים אף פונים בעצמם. בשלב הראשון, המכון מקבל את שמות הנבדקים מהרשויות השונות ושולח אליהם זימון להגיע בתאריך מסוים למכון הרפואי. הזימון כולל פירוט של המסמכים הרפואיים שעל הנבדק להביא עמו ביום הבדיקה. בשלב השני, ביום שנקבע, הנבדק עובר סדרה של בחינות ובדיקות רפואיות, בהתאם לנסיבות הגעתו למכון. לבסוף, בשלב האחרון, החלטת המכון הרפואי באשר לכשירות הרפואית של האדם נעשית בהתבסס על הבדיקות שנערכו ועל המסמכים הרפואיים שהציג. המלצת המכון מועברת למשרד הרישוי, אשר אחראי להעביר את ההחלטה לנבדק. מרגע שליחת ההחלטה על ידי משרד הרישוי, ברשות הנבדק שלושים יום להגיש ערר למכון הרפואי באם הוא חש שההחלטה אינה סבירה והוגנת.

פנייה למכון הרפואי

ישנם שני סניפים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בארץ. הראשון נמצא בדרך בגין בתל אביב והשני בקריית הממשלה בחיפה. רק לאחר תחילת הטיפול בעניינו של אדם מסוים ניתן להתקשר ולברר פרטים באשר להליך. התשלום בעבור הבדיקות במכון הוא אגרה שנקבעה בחוק ואותה ניתן לשלם בבנק הדואר או בעמדות התשלום במכון הרפואי עצמו. בכל פנייה למכון הרפואי חובה להציג תעודה מזהה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה