תמ"א 38 ב

תכנית תמ"א 38 ב משלבת בין התקנים הקיימים והמטרה העיקרית שלה היא לעודד חיזוק מבנים קיימים וישנים למניעת קריסה במקרים של רעידות אדמה. התכנית באה לתת מענה על מצבים שבהם בניינים שחוזקו לפי תמ"א 38 רגילה, עדיין לא עומדים בתקן הנדרש לעמידות מבנים כפי שנקבע בתקן מספר 413. מבחינה מעשית, התיקון מאפשר להרוס בניין קיים שעומד בתנאי התמ"א ולבנות במקומו בניין חדש לגמרי. לפי התיקון לתכנית המקורית, גם הבניין החדש שנבנה במסגרת תמ"א 38 ב צריך להתבצע תוך תכנון מחודש. התכנון נדרש להתחשב בתקנים הנדסיים מחמירים ולשפר משמעותית את הסיכוי למנוע קריסות בזמן רעידות אדמה.

היתרונות של תמ"א 38 ב

יש הרבה יתרונות שניתן לזהות עם תכניות מהסוג של תמ"א 38 ב. ראשית, התיקון מחייב להוסיף במבנה מקומות חנייה לכל בעלי הדירות. זהו יתרון משמעותי עבור מי שגר בערים צפופות, באזור המרכז ובמקומות שבהם קיים עודף רכבים פרטיים. כמו כן, התיקון מחייב את היזם לדאוג לבניית לובי מודרני, מפלסים אחידים בכל קומה וממ"ד בכל דירה.

יתרון שני ולא פחות חשוב של תמ"א 38 ב הוא פתרון בעיות של הצדקה כלכלית. בעבר למשל לא הייתה הצדקה לבצע תמ"א 38 במבנים שתהליך השיפוץ שלהם יקר, וקשה היה למצוא יזמים שישפצו בצורה מקיפה מבנים נמוכים. בזכות התיקון יכולים הקבלנים והיזמים להרוס את הבניין החדש ולבנות במקומו כאמור בניין חדש.

מהנדסים בארץ ובעולם מסכימים שתמיד עדיף להקים מבנה חדש מאשר לחזק את המבנה הקיים. מבחינת המחוקק, המטרה העיקרית של תמ"א 38 ב היא לעודד את היזמים לבצע את הבנייה וכך לדאוג לחיזוק המבנים הישנים מאסונות טבע.

3

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה