שעת חירום

שעת חירום הינה הגדרה כללית ביותר אשר יכולה להיות רלוונטית למוסדות שונים

שעת חירום הינה הגדרה למצב בזמן בו כלל הפעולות הרגילות מושהות לשם טיפול בבעיה מידית ודחופה. אנו רואים שימוש נרחב למדי בביטוי זה בהקשרים רבים ושונים כגון הקשרים צבאיים, הקשרים מדיניים וכדומה, וכן בפעולתם של מוסדות שונים כגון מוסדות ציבוריים, בתי חולים, בתי ספר ועוד. בכל מקום ישנן הגדרות שונות הקובעות מהי שעת חירום וכן החלטות שונות בנוגע לדרך הפעולה הנדרשת במצבים אלו, אשר נועדו בכדי למזער את הנזקים האפשריים.

עם הקמתו של כל מוסד מסוג כלשהו, יש להגדיר מהי שעת חירום בנוגע לפעולתו

מוסדות שונים הפועלים בדרכים שונות ובתחומים שונים לרוב לא יהיו חשופים לאותן בעיות בשל פעולות כאלה ואחרות, ולכן על כל מוסד להגדיר באופן עצמאי מהי שעת חירום מבחינת פעולתו. הגדרה זו חשובה ביותר בכדי להבטיח את בטיחות העובדים במוסד, בטיחות אנשים הקשורים לפעולת המוסד וכן פעילות תקינה עד כמה שאפשר של המוסד בסיטואציות שונות, וכן היא הראשונה מבין סדרת החלטות שיש לבצע בכדי להבטיח פגיעה מינימאלית במוסד ובפועלו בעתות חירום.

שעת חירום.jpg

לאחר קביעת הגדרת שעת החירום, חשוב להגדיר סדר פעולות שיש לבצע בזמנים אלו

בעת שעת חירום, פעילותו הרגילה של כל מוסד נעצרת או משתנה, ויש להחיל פעולות והחלטות נוספות או שונות בכדי להבטיח שמירה על כלל הגורמים שהוזכרו עד כה. פעולות אלו נקבעות מבעוד מועד, ומוזכרות ומתורגלות לעיתים קרובות מספיק בכדי להבטיח ביצוע נכון שלהן בשעת חירום אמיתית, כאשר ישנם מוסדות המעבירים הוראות להפסקת כל פעילות, ביצוע פעולות בסיסיות בלבד, המשך פעילות רגילה וכדומה, בהתאם לאופי המוסד ולפעילות המתבצעת בו באופן שוטף.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.